צרו קשר

    ּ

    מה הם מרכיביו של יורט?

    יורט ידוע גם בשם אוהל מונגולי, הוא למעשה מבנה מעוגל אשר בעברו שימש נוודים בערבות מרכז אסיה ועשוי משלד עץ המכוסה בבד. היורט כיום הינו מעין גרסה משופר של אוהל הנוודים של פעם. כיום, ניתן להקים את האוהלים האלו ולהשתמש בהם למטרות שונות. חברת פרידום – יורטים בהתאמה אישית, היא החברה הוותיקה והמנוסה ביותר בישראל בהקמת מבנה היורט.

    כאמור, יורט הוא מבנה אשר שימש בעברו נוודים ועל כן הבניה שלו הייתה קלה ולא מסובכת מידי. האוהל היה צריך להיות קל לבניה, פירוק ונשיאה ליעד הבא במקרה הצורך. המבנים כיום דומים מאוד בהרכבם ליורטים של פעם. המרכיבים הבסיסיים אשר מרכיבים את היורט הם:

    • שלד הבנוי מרשת עץ בשתי וערב ומכופף בצורה מעוגלת. הרשת מחוברת אל משקוף הדלת.
    • מסביב לשלד נמצאת שכבת בטנה פנימית, שכבת בידוד ומעטפת חיצונית אשר עוטפות את השלד.
    • ריצוף אשר יכול להיות מורכב מחומרים שונים, תלוי לבחירתכם. הריצוף יכול להיות בטון מוחלק, חצץ, דק עץ או כל חומר אחר אשר תבחרו, כאשר ניתן גם להציב את היורט על אדמה מפולסת.
    • חלונות ודלתות ניתנות לעיצוב בהתאמה אישית על פי חזון הלקוח ומגבלות התקציב הקיימות.
    • הגג עשוי קורות עץ אשר מונחות בשיפוע ומתאחדות במרכז הגג מסביב לחלון עגול.

    התאמה אידיאלית לכל מזג אוויר

    יורט למגורים אולי עלול להיראות בתור מבנה לא יציב ברוחות חזקות אך האמת היא כי הוא עמיד מאוד ומתאים לכל סוג של מזג אוויר. חברת פרידום יוצרים ומוכלים יורטים לכל מטרה. ההתאמה שלהם למגורים כוללת מיקום של תנור בחורף. כאשר גם תנור קטן מספיק על מנת לחמם יורט גדול. בקיץ, לעומת זאת ניתן להתקין מזגן אשר יקרר את המקום או למתוח רשת צל כפולה. המבנה העגול של היורט מאפשר לו עמידות בפני רוחות חזקות וקיימת גם אפשרות לחיזוק וקשירה של המבנה כפי היה נהוג במונגוליה.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ