צרו קשר

    ּ

    מה הם בעצם יורטים והאם הם מתאימים למגורים?

    לגור בארץ ולהרגיש בטבע פראי? היום זה אפשרי. עם מחירי הנדל"ן שרק הולכים ועולים, לא פלא שרבים מחפשים אלטרנטיבות למגורים מלבד דירה בבניין סטנדרטי בעיר או אפילו בית בישוב כפרי. היום הדרך לרכישת בית סטנדרטי מעולם לא היתה ארוכה ורחוקה כ"כ עבור רבים, בוודאי זוגות צעירים. עם זאת, כשהקושי להשיג משהו רק הולך וגדל, מתפתחות אלטרנטיבות קלות ופשוטות הרבה יותר. יורט למגורים הוא אופציה מעולה שרק תופסת תאוצה בשנים האחרונות. ישנם ישובים בגליל, בגולן ובהרי ירושלים בהם ניתן לראות לא מעט יורטים למגורים והן לאירוח.

    מהו בדיוק יורט?

    אם המילה יורט לא מצלצלת לכם מוכר, או מצלצלת אבל בצורה רחוקה, מדובר על אוהל מונגולי שנכנס לראשונה לארץ לפני יותר מעשור בהשראה כמובן מטיול במונגוליה. עד אז יורטים לא היו מוכרים בארץ, בוודאי לא יורטים למגורים, אבל מאז שהיורט נחת כאן בפעם הראשונה הוא צבר תאוצה. אפשר לראות אותו במתחמי גלמפינג וכתחליף לבקתות העץ המוכרות בצימרים אך מאז העניין התפתח. כאמור, יש ישובים, במיוחד כאלה שהחיבור עם טבע ואקולוגיה הוא ספינת הדגל שלהם, בהם אפשר לראות יורטים המשמשים ממש את המשפחות למגורים. צורתו של היורט היא עגולה וגגו משופע. המבנה חזק גם בזכות הרפטרים, מוטות המחברים בין קצה הגג לבסיס שלו. המבנה עמיד ובעל מספר שכבות העוטפות אותו, מה שגורם למבנה להיות קל אבל עמיד וחזק.

    לגור בישראל, להרגיש במונגוליה

    יורטים למגורים ניתן להקים ולפרק בקלות, ממש כפי שעושים המונגולים שחיים חיי נוודות. משך הבניה של יורט (המודרני המותאם לחיים שלנו) נמשכת כשלושה חודשים בסה"כ, אין ספק שזהו זמן מצחיק לעומת משך בנייתו של בניין ואפילו בית פרטי בעל קומה אחת או שתיים. גם פירוק של מבנה כזה הוא קל. אמנם מבנה היורט מבוסס על עקרונות עתיקים אך היורטים בארץ בהחלט מותאמים לאורח החיים המודרני, הם עומדים בכל תקני הבטיחות הנדרשים, ניתן לשלב בהם חומרי בניה שונים. ניתן להשאיר את היורט כחלל אחד או ליצור מחיצות וחלוקה פנימית. כמובן שכל התשתיות שישנן בבית סטנדרטי ישנן גם כאן. רוצים להגשים חלום ולגור בצורה שונה ומחוברת לטבע? אנו בפרידום מתמחים בבניית יורטים לכל מטרה ונשמח לענות על כל שאלה.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ